فوتوگرام
( اسپانیایی ) iran dele
 Profile Picture

پیج اینستاگرام ( اسپانیایی ) iran dele

آخرین عکس ها و فیلم هایی که @iran.dele درج کرده است.

Instagram
loading...
#غذا  #غذا_اسپانیایی  #پائلا  #پائیا   #آنلاین   میگو ۵۰۰ گرم زعفران ساییده و حل شده در آب جوش ۱ قاشق چای خوری سرکه سفید ۱/۱/۲ پیمانه روغن زیتون ۲ قاشق سوپ خوری فیله مرغ ۱۰ عدد پیاز قرمز خردشده ۱ عدد لوبیا سبز خرد شده ۴۰۰ گرم برنج ۳ پیمانه فلفل دلمه ای قرمزخردشده ۱ عدد نخود فرنگی ۱ پیمانه گوجه فرنگی بدون پوست و خردشده ۴ عدد آب مرغ ۴/۱/۲ پیمانه نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم زنجبیل ۱ قاشق چای خوری میگوها را پاک کرده، رگه سیاه پشت آن ها را درآورده به طوری که دُم آن ها دست نخورده باقی بماند. زعفران و سرکه را در ظرف شیشه‌ای مناسب ریخته، مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. روغن را در تابه‌ای بزرگ ریخته و روی حرارت گرم کنید. مرغ را در آن سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ و نرم شود، سپس از روی حرارت بردارید. پیاز را به همان تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. لوبیا را نیز جداگانه در مقداری روغن تفت دهید. به محلول زعفران و سرکه، برنج، فلفل دلمه ای، لوبیا و نخود فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا سرکه جذب آن شود. سپس گوجه فرنگی و حدود یک پیمانه استاک مرغ را اضافه کنید و تفت دهید تا استاک جذب برنج شود. الباقی استاک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بجوشد و برنج تقریباً نرم شود. مقداری نمک، فلفل و زنجبیل نیز اضافه کنید. میگو را روی مخلوط برنج قرار دهید. به مدت پنج دقیقه به طور دربسته روی حرارت بپزید. سپس مرغ را اضافه کنید، درِ ظرف را بگذارید و به مدت تقریباً ۱۰ دقیقه بپزید. سپس در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.
#غذا #غذا_اسپانیایی #پائلا #پائیا #آنلاین میگو ۵۰۰ گرم زعفران ساییده و حل شده در آب جوش ۱ قاشق چای خوری سرکه سفید ۱/۱/۲ پیمانه روغن زیتون ۲ قاشق سوپ خوری فیله مرغ ۱۰ عدد پیاز قرمز خردشده ۱ عدد لوبیا سبز خرد شده ۴۰۰ گرم برنج ۳ پیمانه فلفل دلمه ای قرمزخردشده ۱ عدد نخود فرنگی ۱ پیمانه گوجه فرنگی بدون پوست و خردشده ۴ عدد آب مرغ ۴/۱/۲ پیمانه نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم زنجبیل ۱ قاشق چای خوری میگوها را پاک کرده، رگه سیاه پشت آن ها را درآورده به طوری که دُم آن ها دست نخورده باقی بماند. زعفران و سرکه را در ظرف شیشه‌ای مناسب ریخته، مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. روغن را در تابه‌ای بزرگ ریخته و روی حرارت گرم کنید. مرغ را در آن سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ و نرم شود، سپس از روی حرارت بردارید. پیاز را به همان تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. لوبیا را نیز جداگانه در مقداری روغن تفت دهید. به محلول زعفران و سرکه، برنج، فلفل دلمه ای، لوبیا و نخود فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا سرکه جذب آن شود. سپس گوجه فرنگی و حدود یک پیمانه استاک مرغ را اضافه کنید و تفت دهید تا استاک جذب برنج شود. الباقی استاک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بجوشد و برنج تقریباً نرم شود. مقداری نمک، فلفل و زنجبیل نیز اضافه کنید. میگو را روی مخلوط برنج قرار دهید. به مدت پنج دقیقه به طور دربسته روی حرارت بپزید. سپس مرغ را اضافه کنید، درِ ظرف را بگذارید و به مدت تقریباً ۱۰ دقیقه بپزید. سپس در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.
گِرنیکا () نام اثری است از نقاش معاصر اسپانیایی، پابلو پیکاسو (۱۸۸۱ - ۱۹۷۳) که بمباران دهکده گِرنیکا در شمال این کشور توسط بمب‌افکن‌های آلمان نازی در ۲۶ آوریل ۱۹۳۷ و در خلال جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر کشیده‌است.  این تابلو، یکی از معدود نقاشی‌های ضد جنگ به حساب می‌آید. تابلوی گرنیکا کوبیسم است. تمام المان‌هایی که به صورت پراکنده در این اثر وجود دارند قبلاً در کارهای دیگر پیکاسو دیده شده‌اند. غالب کارهای پیکاسو رنگی است اما تابلوی گرنیکای او سیاه و سفید است. پیکاسو این تابلو را در یک شرایط بحرانی جنگ کشیده است. پیکاسو این اثر را به نیت سینما کشیده است. مجموعه‌ای از نماهای پراکنده است که باید جز به جز خوانده شود. در واقع او جزییات را جدا جدا کشیده و بعد آن‌ها را کنار هم گذاشته شده است. در کارهای پیکاسو گاو نر نمادی از فرانکو است، فرانکو (در واقع حاکم گرنیکا که در اسپانیا واقع است) بوده‌است که از آلمان‌های نازی می‌خواهد که به دستور خودش آن شهر را بمباران کنند. چهرهٔ گاونردر تصویر گرنیکا بی‌تفاوت است که این نشان دهندهٔ بی‌تفاوتی فرانکو به عذابی است که درتابلو هم به تصویر کشیده شده‌است. اسب نماد نجابت، شرافت و آزادی است. در این تابلو همهٔ المان‌ها نیمرخ هستند و فرشته به سمت چپ است؛ که منظور از چپ بودن فرشته حرکت به سمت چپ است. لامپی که بالای آن چراغ نفتی خاموش گرفته شده‌است اشاره به تکنولوژیای دارد که این بمباران را ممکن کرد. در دوران مدرن تکنولوژی به جای کمک کردن به انسان علیه او بوده‌است. تخت بودن این اثر و اینکه عمقی ندارد به واقعیت جهان که به این سمت می‌رود اشاره دارد.  گرنیکا با اینکه با فاجعه بمباران شهرک گرنیکا در اسپانیا ارتباط دارد، هیچ صحنه‌ای از واقعه در تابلو بازنمایی نشده است. نوعی شبکه بندی کوبیست در ساختمان تصویر به چشم می‌خورد. در مرکز ترکیب بندی اسبی شکم دریده را می‌توان دید که در حفره دهانش علامت شیهه درد مجسم شده، و در سمت چپ، گاوی بی حرکت همچون فاتحی مغرور ایستاده است، نشانه‌های بیم و درد و مرگ در اینجا و آنجا پراکنده‌اند. زنی پریشان و بیمناک، همچون پژواک فریادی، از بالا به درون می‌آید و با چراغی که در دست دارد، صحنه را روشن می‌کند. حالت غیرطبیعی و متشنج صحنه به واسطه ساختار فضای تصویری بارز تر شده‌است. مناظر داخل و خارج، پاره‌های نور و تاریکی، و خط‌های تیز و منحنی در هم آمیخته‌اند. این همه بعدی تمثیلی به تصویر می‌دهد؛ ولی این پرده، نه توصیفی نمادین از یک رویداد واقعی و مشخص، بلکه افسانه‌ای تصویری مبتنی بر واقعیت است.
گِرنیکا () نام اثری است از نقاش معاصر اسپانیایی، پابلو پیکاسو (۱۸۸۱ - ۱۹۷۳) که بمباران دهکده گِرنیکا در شمال این کشور توسط بمب‌افکن‌های آلمان نازی در ۲۶ آوریل ۱۹۳۷ و در خلال جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر کشیده‌است. این تابلو، یکی از معدود نقاشی‌های ضد جنگ به حساب می‌آید. تابلوی گرنیکا کوبیسم است. تمام المان‌هایی که به صورت پراکنده در این اثر وجود دارند قبلاً در کارهای دیگر پیکاسو دیده شده‌اند. غالب کارهای پیکاسو رنگی است اما تابلوی گرنیکای او سیاه و سفید است. پیکاسو این تابلو را در یک شرایط بحرانی جنگ کشیده است. پیکاسو این اثر را به نیت سینما کشیده است. مجموعه‌ای از نماهای پراکنده است که باید جز به جز خوانده شود. در واقع او جزییات را جدا جدا کشیده و بعد آن‌ها را کنار هم گذاشته شده است. در کارهای پیکاسو گاو نر نمادی از فرانکو است، فرانکو (در واقع حاکم گرنیکا که در اسپانیا واقع است) بوده‌است که از آلمان‌های نازی می‌خواهد که به دستور خودش آن شهر را بمباران کنند. چهرهٔ گاونردر تصویر گرنیکا بی‌تفاوت است که این نشان دهندهٔ بی‌تفاوتی فرانکو به عذابی است که درتابلو هم به تصویر کشیده شده‌است. اسب نماد نجابت، شرافت و آزادی است. در این تابلو همهٔ المان‌ها نیمرخ هستند و فرشته به سمت چپ است؛ که منظور از چپ بودن فرشته حرکت به سمت چپ است. لامپی که بالای آن چراغ نفتی خاموش گرفته شده‌است اشاره به تکنولوژیای دارد که این بمباران را ممکن کرد. در دوران مدرن تکنولوژی به جای کمک کردن به انسان علیه او بوده‌است. تخت بودن این اثر و اینکه عمقی ندارد به واقعیت جهان که به این سمت می‌رود اشاره دارد. گرنیکا با اینکه با فاجعه بمباران شهرک گرنیکا در اسپانیا ارتباط دارد، هیچ صحنه‌ای از واقعه در تابلو بازنمایی نشده است. نوعی شبکه بندی کوبیست در ساختمان تصویر به چشم می‌خورد. در مرکز ترکیب بندی اسبی شکم دریده را می‌توان دید که در حفره دهانش علامت شیهه درد مجسم شده، و در سمت چپ، گاوی بی حرکت همچون فاتحی مغرور ایستاده است، نشانه‌های بیم و درد و مرگ در اینجا و آنجا پراکنده‌اند. زنی پریشان و بیمناک، همچون پژواک فریادی، از بالا به درون می‌آید و با چراغی که در دست دارد، صحنه را روشن می‌کند. حالت غیرطبیعی و متشنج صحنه به واسطه ساختار فضای تصویری بارز تر شده‌است. مناظر داخل و خارج، پاره‌های نور و تاریکی، و خط‌های تیز و منحنی در هم آمیخته‌اند. این همه بعدی تمثیلی به تصویر می‌دهد؛ ولی این پرده، نه توصیفی نمادین از یک رویداد واقعی و مشخص، بلکه افسانه‌ای تصویری مبتنی بر واقعیت است.
برای کلاس های #گروهی  ، #خصوصی  ، #آنلاین  و #حضوری  با ما در ارتباط باشید تا با بهترین اساتید #اسپانیایی  آشنا شوید #ایران_دله
برای کلاس های #گروهی ، #خصوصی ، #آنلاین و #حضوری با ما در ارتباط باشید تا با بهترین اساتید #اسپانیایی آشنا شوید #ایران_دله
تعداد 0 مطلب توسط سیستم هوشمند فیلترینگ شناسایی و حذف شد.